söndag 3 maj 2009

Folkomröstningen närmar sig

Har precis suttit och läst den broschyr som varje hushåll på Öland skall få under nästa vecka om folkomröstningen den 7 juni om att ev slå ihop våra två kommuner på ön. En ganska bra broschyr men den kommer ett antal veckor för sent, anser jag. Mina tankar upptas allt mer om den kommande folkomröstningen. Jag funderar och försöker vrida och vända på det mesta men alltid när jag summerar mina tankar så är det en sammanslagning som gäller. Det skall bli kul att få vara med i en debatt med skolungdomar i frågan. Skall representera JA-sidan (tur man har funderat mycket på det här). Ungdomarna skall sedan ha ett skolval. Jag är väldigt intresserad av vad den visar. Det är ju deras framtid!!

Läs broschyren här: http://www.morbylanga.se/Documents/Kommunen/Broschyr-folkomrostning.pdf

Inga kommentarer: