måndag 27 december 2010

Länge leve fåneriet...

http://www.youtube.com/watch?v=nMcEuS2-CuY
Jag älskar fåniga saker. Buskis, larviga filmer och under bältet-skämt. Det är inte så konstigt att jag garvade som tusan när min son (som har ärvt fåneriet från mor sin) kom och visade mig denna julsång. "Gott Nytt Jul" med Sean Banan. Underbart!!

Har extremt svårt med pryderi, det ligger liksom inte för mig. Tacka vet jag hederligt larv när man behöver det..som tex filmerna om Austin Powers. Klockrent!! För jag tror att alla behöver fånerier på det ena eller andra sättet för att släppa allvaret i vardagen för en stund. Nja..alla har tyvärr inte upptäckt detta än och ser både sig själv, sina sysslor och åsikter med största gravallvar. Bevare oss från dessa pryderimänniskor!! Man ska ta många saker på allvar..men alltid ha en stor gnutta självdistans och humor i bakfickan. Att ta fram så fort tillfälle lämpar sig.

Ett gott skratt förlänger..käften!!

Inga kommentarer: