torsdag 4 juni 2009

Demokrati på Öland - Del 3

Skall jag fortsätta att vara aktiv politiker om det inte blir en sammanslagning av Ölands två kommuner? Denna fråga fick jag av en journalist idag som ringde upp mig. Då politiken är ett av det mest engagerande, inspirerande och ROLIGASTE man kan syssla med blev mitt svar att jag självklart skulle vilja fortsätta vara aktiv politiker i Mörbylånga kommun...men helst i Ölands kommun!!

Oavsett vad beslutet kommer att bli är det ett beslut alla måste acceptera. Så fungerar det i en demokrati. Att sitta ner och tjura och hota att avgå om ens vilja inte går igenom, kan man som en ansvarsfull politiker, inte göra. Kommunens bästa för ögonen, en helhetssyn med kärnverksamheterna som prioriterande områden, är vad alla politiker måste arbeta för..oavsett om Öland blir enat eller delat i framtiden.

Min förhoppning är nu att ölänningarna vill att Öland skall prata ur samma mun. Rösta JA till en sammanslagning den 7 juni..och glöm inte att kryssa DIN kandidat till Europaparlamentet samtidigt. Ett enat Öland och ett enat Europa. Snacka om ett när- och fjärranval!!

Inga kommentarer: