fredag 4 september 2009

Livets olika dörrar!

Det är bara så att alla människor har en mängd dörrar i sina liv som man ibland öppnar, stänger eller kanske låter stå på glänt. Man har dem i sitt privatliv, på jobbet, på fritiden och säkert på en massa andra ställen också. En av de viktigaste dörrarna som man har är den som står "insikt" på. Den formar oss till goda människor. Även de dörrar som ibland kan verka skrämmande kan vara befriande att öppna när man väl har vågat att trycka ner handtaget och se vad som finns bakom. Oavsett vilka dörrar man har så är alla viktiga i ens liv. Även att man vet vad man skall göra med dem i olika faser i ens liv...öppna, stänga eller låta den stå på glänt.

Osökt måste jag kommentera mina underbara partivänners politiska dörrar som snart kommer att öppnas på olika sätt. Charine Pålsson Ahlgrens dörr leder till en ny, lite lugnare värld som inte på något sätt utesluter politiken i hennes liv. KD lever och frodas i henne och det kommer den alltid att göra. Det är en ren njutning att få ta del av hennes entusiasm. Politik ÄR kul!!! Det har Chatrine lärt mig. Att få ta del av denna alltid glada kvinna (förstår inte hur hon bär sig åt) lite mer skall bli så givande. Vissa tar C-vitamin för att pigga upp sig. Jag lyssnar på Chatrines smittande fnissande skratt.

Det är nu med glädje jag ser Anders Andersson rikta blicken mot Stockholm och till Riksdagens arbete. Hans öppnar nu en dörr som kommer att placera honom i ett forum som är klippt och skuret för honom. Anders kommer att låta sig höras..och synas i rikspolitiken. För den karln är en jäkel på att få ut sitt budskap på ett extraordinärt sätt. Retoriken skjuter han ut som korrekta projektiler och som politiker kan man inget annat än att njuta.

Kalmar län kommer återigen få en strålande företrädare i Riksdagen. Att vi kommer se Anders mycket mindre på hemmaplan tror jag inte ett ögonblick på. Han kommer finnas runt knuten när man minst anar det. Hans dörr till Kalmar län stängs definitivt inte och det glädjer mig oerhört.

Lycka till i Riksdagen, Anders!! Ge järnet och knocka alla med din delikata retorik.

Inga kommentarer: