lördag 20 februari 2010

KD-temet i Mörbylånga kommun















Efter ett helt fantastiskt Års- och nomineringsmöte med Kristdemokraterna på Öland, sitter jag ikväll och funderar på den kommande valrörelsen. Kommande och kommande...den är väl egentligen i full blom. Syns tydligt bland kollegor i alla partier. Folk är taggade och det är bra!

Min glädje är stor över att bli vald som förstanamn för Kristdemokraterna i Mörbylånga kommun. Denna kommun som jag ser som en väldig dynamisk politisk arena. Händelserikt och ibland lite småtokigt. Det är inte alltid jag gillar läget men konstaterar alltsom oftast att tråkigt är det definitivt inte i denna kommun.

Att bli toppkandidat för Kristdemokraterna är för mig således en stor förmån. Att tillsammans med både gamla och nya medlemmar bilda ett taggat team som har ett mål: Mer Kristdemokratiska värderingar i Mörbylånga kommun! En politik med både hjärta och förnuft som ser människors behov att slippa politiska pekpinnar och kunna göra sina egna val utefter sin egen och sin familjs behov.

Vi är alla olika, inte stöpta i samma form som våra kollektivtänkande kollegor på vänsterflanken vill stuva in oss i. Valfrihet är viktigt och är en av mina största ledord. Människans valfrihet att kunna välja i livets olika faser. Vilken barnomsog mitt lilla barn mår bäst av. Förskolan eller vara hemma ett litet tag till och ansöka om vårdnadsbidrag. Vilken skola eleven vill gå på. Kommunal eller en friskola. På hemorten eller kanske i samhället intill. Vilken hemtjänst, för den som behöver hjälp i vardagen, vill välja. Kommunal eller privat regi. Det finns massor av valmöjligheter för våra innevånare om vi bara ser till att erbjuda detta.

Det Kristdemokratiska teamet i Mörbylånga kommun som skall arbeta för en ökad valfrihet, trygghet och tillväxt är enligt fastställd valsedel:

1. Nina Åkesson Nylander
2. Sven-Åke Svensson
3. Carl-Henrik Erlandsson
4. Bert Carlsson
5. Per Uddling
6. Sari Samuelsson
7. Ingrid Myrin Carlsson
8. Kjell Samuelsson
9. Sune Sigvardsson

Inga kommentarer: