söndag 19 september 2010

Valdagen är här...

Gick upp tidigt efter några timmars sömn och gav mig iväg till ett antal vallokaler i Mörbylånga kommun. Riggade upp Kristdemokraternas valsedlar där de skulle stå. Kul att träffa kollegor från andra partier som morgontrötta utför samma sak.

For sedan runt på östra och norra kommundelen i ett fantastiskt morgonväder på Öland. Så vackert!!

Blev sedan mycket irriterad över några vallokalers bristande diciplin ang alla valsedlar. En jäkla röra! De olika partierna stog högt och lågt, framför och bakom varandra i stället. Ingen struktur. Inte i bokstavsordning. Inte hade de heller använt stödet under stället så det stod lutande så man såg alla partiers namn. Stackars väljare som måste leta och rota i högarna. Så får det inte gå till!! Nina fick spader och pratade med de ansvariga på vallokalerna. Sedan när de var klara...inte lätt det där med alfabetet..så blev det överskådligt och i ordning.

Nu skall jag åka och rösta själv. Risk att man i all hast glömmer av detta. Har inte hunnit förtidsrösta.

Nu vill jag denna valdag uppmana detta:
Upp ur sofforna..och gå till valuran idag. Rösta för en fortsatt Alliansregering där den enskilda människan går före systemet. Rösta kristdemokratiskt för ett mänskligare Sverige. Och kryssa gärna mig eller någon annan kvinna...för att det behövs fler kvinnor i sammanträdesrummen som vågar använda sin politiska röst.

Detta skall jag göra..och det tycker jag DU också skall!!

Inga kommentarer: