torsdag 16 december 2010

Svarthårig, tyngre och häxigare

På begäran (Tack Rolf) så har jag vaknat till återigen på min blogg. Aldrig har jag då varit så "skrivtrött" som under det senaste kvartalet (hu, det var en lång tid). Dock inte åsiktslös..men haft öken inom mig att formulera mig i skrift. Att prata gör jag som vanligt i strid ström..ligger liksom per automatik i mig.

Nina har ändrat attribut sedan sist jag bloggade. Fick ett enormt behov att vara svarthårig. Tror att den sista tidens jädrans ståhej plockade fram häxan ännu mer i mig. Är så trött på massor, känner jag. Gubbar i första hand. Nä, inte alla, långt ifrån. Det finns Goegubbar och så finns det Skitgubbar. De sistnämnda har gjort mig svarthårig och så kommer jag att se ut tills jag känner att livet är mindre "skitgubbigt". Jobbar på det. Vet bara inte riktigt än hur resultet blir..men förändringar till det bättre skall det bli.

Har blivit en tyngre häxa. Gick ner många kilo under valrörelsen. Tyckte jag inte om, i ärlighetens namn. Dessa har jag ätit upp mig igen. Har bl.a. fått smak för Pecan-och Hasselnötskakor...i mängder. Nu är jag återigen en småkubbig häxa eller kerub. Välj vad som passar dig bäst.. Själv känner jag mig som Magica de Hex, både till utseende och personlighet. Svarthårig, lite knubbig och väldigt kaxhäxig.

Min tatuering som jag gjorde i somras är jag så ruskigt nöjd med. Jag längtar till sommaren då den kan titta fram offentligt igen. Jag tittar på den varje morgon och kväll..och den ger mig må-bra-känslor. Mitt kaxiga gotiska kors är bara bäst!

Politiken lever och frodas i mig fortfarande. Tro inget annat. Hur trött man än kan vara på "spektaklet" så rinner det med liv och lust i mina ådror. Ser fram emot kommande uppdrag i min kommun nästa mandatperiod. Återkommer om vad..då det inte är slutklubbat än. Några dagar kvar...

Att det blir mindre politik i mitt liv framöver välkomnar jag. Kommer inte att försörja mig på politiken framöver, då jag kommer bli arbetslös. Men nya utmaningar väntar..vet just bara inte vad. Att INTE syssla med politik hela dagar, halva nätter, helger..kommer att göra mig gott. Känns som att jag kommer...back to the reality..och där vill jag stanna. Politiken skall skötas som fritidspolitiker från och med..NU. Vad skulle vi göra utan dem? Det är fritidspolitikerna som är stommen, fundamentet...NAVET i vårt svenska politiska system!!

Länge leve den representativa demokratin!!

Återkommer...

2 kommentarer:

Anders sa...

Kul att du vaknat till liv i bloggvärlden. Lite mer tyngd i detta, jämfört med facebook.

Nina Åkesson Nylander sa...

Tack, käre granne! Ja, jag tar väl ut svängarna lite mer på bloggen än på Facebook. Högersvängarna alltså..och en del frivarv i rondellerna. Jag kör mitt Nina-race med rockiga dubbar och tändvätska i tanken..