lördag 17 mars 2012

Var är lusten?

Jag är en periodare...i bloggvärlden. Jag drivs av lust, även när det gäller att finna engagemang att blogga om saker som sker i min värld. Det har ingalunda varit händelsefattigt dessa fem månader jag har varit frånvarande detta forum. Men lusten att skriva har inte infunnit sig och då blir det inget producerat här. Så enkelt är det.

Lust. Denna drivkraft som styr mig i livet. Allt jag företar mig bottnar i lust och energi för olika engagemang. Politiken drivs också av lust. Lust att vilja påverka, förbättra och förändra där det behövs. Lust att ha modet att driva min övertygelse i en värld av politisk hårdhet och härskartekniker. Lust att blåsa luft under politiska vingar som jag tror på. Lust att ha förmåga att se framtidstro både politisk och privat. Lust att vårda vänskaper som berör mig. Lust. Lust. Lust.

Fem månader har dock gått sedan mitt senaste inlägg. Här kommer en resumé i kortform:

Lillsonen blev 15 år
Slutbetänkande - Former inflytande för ungdomar
Fossilgasinformation x flera
LOV-utspel
Superslapp julhelg
Borgerlig vigsel nyårsafton
Politisk frustration
Undersköterska, Kvinnokliniken
Förkyld 1
Ny ordförande på Öland (Grattis Jonny!)
Förkyld 2
Brännskadad hand
Kommunal bilupphandling
Slutbetänkande - Värdegrund
Demokratibarometern

Har säkert glömt massor av händelserika saker. Men nu är det dags att gå vidare. Hoppas att jag finner lusten att fortsätta att blogga. Om någon hittar den, så säg till mig. Lusten alltså.

Inga kommentarer: