torsdag 14 maj 2009

EU-debatt i Kalmar


Hade stora nöjet idag att få uppleva min EU-kandidat Anna-Stina Stenbeck debattera på Stagneliusskolan i Kalmar där representanter från alla riksdagspartier deltog. Är det något jag riktigt tycker om så är det engagerade ungdomar. Det ger mig hopp inför framtiden då en av mina hjärtefrågor är just demokratifrågor. Vi måste få ungdomar att bli politiskt intresserade och det gör vi bara om vi lyckas prata deras språk. En...hmm..medelålders kvinna som jag (det tog emot lite där) har insett att det korrekta politiska språket är rena döden för att nå ungdomar. Därför njöt jag av idag att betrakta alla dessa debattörer och snabbt utse några av dem att äga förmågan att nå direkt till ungdomarna. Självklart var Anna-Stina en av dem, hon är ruskigt duktig. Road är jag av fotot..ibland lyckas man fånga ett ögonblick som man kanske inte uppfattar med blotta ögat. Dessa två manliga debattörer ser ruskigt likadana ut. Vad får en Mijöpartist och en Moderat att se ut som de är stöpta i samma form? Det ger spännande tankar i en kristdemokratisk skalle.

Inga kommentarer: