söndag 9 augusti 2009

Ont på kontorstid!?

Jag får be det röd/gröna majoritetsstyret i Kalmar Läns Landsting tusen gånger om ursäkt att jag var tvungen att uppsöka akutvård på en lördag. Jag kunde tyvärr inte styra min kropp så den kunde vänta till måndag morgon för att uppsöka akutvård. Jag har tagit det straff ni har utfärdat för medborgare som inte kan styra sitt behov av akutvård till kontorstid, dvs att punga ut med en extra hundring.

Det förslag som den röd/gröna majoriteten staffar sina medborgare med har nu den 1 aug blivit verklighet, bla att ett akutbesök under jourtid kvällar och helger ska beläggas med en avgift på 400 kr. Är verkligen detta är en rimlig avgiftsnivå? Även höjningen av patientavgiften för att besöka primärvården från 150 kr till 200 kr. När det gäller utprovning av hörapparater så har de röd/gröna höjt avgiften med från 800 till 1200 kr....mm.mm. Vilka drabbar detta mest?? Friska nötkärnor eller multisjuka? Här är den röd/gröna majoritetens nya stolta prislista för sjukvård i Kalmar län: http://www.ltkalmar.se/lttemplates/Page____13496.aspx

Inga kommentarer: